Ik heb mijn factuur betaald maar ik heb nog vragen over mijn betaling?

Heb je vragen over je betaling? Dan vind je zeker het antwoord hieronder

  1. Hebben we je betaling ontvangen?
  2. Heb je een herinneringsbrief ontvangen maar al betaald?
  3. Werd je domiciliering geweigerd?
  4. Heb je per vergissing dubbel betaald?
  5. Heb je een verkeerde gestructureerde mededeling gebruikt?
  6. Werd je nummer afgesloten? Hoe lang moet je wachten op de reactivatie?
  7. Op je My hey! staat je factuur als betaald aangeduid maar er is geen bedrag van je rekening gegaan

Hebben we je betaling ontvangen?

Ik heb via My hey! betaald

Niets eenvoudiger! De betaling word meteen geregistreerd en je My hey! wordt na een paar minuten aangepast.

Ik heb via overschrijving betaald

Dan moet je een beetje geduld uitoefenen: het kan 2 à 3 dagen duren voor we je betaling ontvangen en in onze systemen registreren. Eens dit gebeurd is, zal de status in je My hey! aangepast worden en staat je factuur als betaald aangeduid. Je kan voor de zekerheid al nakijken of het bedrag van je bankrekening afgegaan is.

Ik heb via domiciliering betaald

Goede keuze 😀 Dan hoef je niets te doen, behalve even nakijken of het bedrag van je bankrekening werd gehaald.

Heb je een herinneringsbrief ontvangen maar al betaald?

Beide hebben zich dan waarschijnlijk gekruist. Kijk op je My hey! of de betaling correct uitgevoerd werd. Indien daar de status niet veranderd is, controleer je bankrekening: heb je de juiste mededeling en bankrekeningnummer gebruikt? Deze info vindt je ook terug op je My hey!

Werd je domiciliering geweigerd?

Goed om te weten: op je factuur noteren we steeds de datum van betaling. Zo weet je wanneer het bedrag van je rekening wordt gehaald.

Indien je bank de eerste domiciliering weigert, dan bieden we de factuur een paar dagen later opnieuw aan.

Indien de domiciliëring een tweede maal geweigerd wordt, dan moet je de betaling zelf uitvoeren. Dit kan eenvoudig via je My hey! of met overschrijving (vergeet de gestructureerde mededeling niet).

Heb je per vergissing dubbel betaald?

In geval van een dubbele betaling, heb je 2 mogelijkheden:

  • Je vraagt de terugbetaling van het teveel gestorte bedrag
  • Je gebruikt het bedrag om je volgende factuur te betalen

Wens je een terugbetaling : controleer eerst op je My hey! of alle facturen in orde zijn. Is dit zo, contacteer ons via de chat support en we doen het nodige

Gebruik je het bedrag voor je volgende factuur? Als je per domiciliëring betaalt, bieden we enkel het eventueel verschil aan aan je bank. Als je via My hey! of overschrijving betaalt, dan moet je de berekening zelf maken.

Heb je een verkeerde gestructureerde mededeling gebruikt?

Geen nood, dit kan gebeuren 😉 We hebben een oplossing. Controleer eerst je banrekening om zeker te zijn dat de betaling gebeurd is. Contacteer ons nadien via de chat support. We hebben dan enkel het betaalde bedrag en je bankrekeningnummer nodig. Zo vinden we je betaling terug en boeken we het in 😀

Werd je nummer afgesloten? Hoe lang moet je wachten op de reactivatie?

Je hebt 10 dagen om je factuur te betalen. Na deze periode riskeer je herinneringskosten en een suspensie van je lijn…

Ben je te laat met je betaling? Voer dan je betaling uit via je My hey! Dit is de snelste manier om de betaling te registreren en je lijn te reactiveren (na een paar uur).

Indien je de betaling via overschrijving doet, dan moet je wachten tot de betaling geboekt is voor we je lijn terug openzetten, en dit kan een paar dagen duren.

Op je My hey! staat je factuur als betaald aangeduid maar er is geen bedrag van je rekening gegaan

Je betaalt via domiciliering 😀 Het bedrag staat als betaald aangeduid op datum van de vereffening .

Het is pas als de domiciliering 2 maal geweigerd wordt dat de factuur onbetaald komt te staan.

Vond je je antwoord?

Wat was er mis?

Vertel ons waarom het niet hielp en hoe we het beter kunnen doen?