Mijn gsm is gestolen / verloren. Wat nu?

Bij diefstel of verlies vergeet niet zowel je simkaart als smartphone te blokkeren. Hieronder lees je hoe.

1. Mijn simkaart blokkeren

2. Mijn smartphone blokkeren

1. Mijn simkaart blokkeren

Als je simkaart gestolen is of je bent je simkaart kwijt, dan is het heel belangrijk dat je je simkaart zo snel mogelijk laat blokkeren. Zo kan niemand misbruik maken van je abonnement.

Om je nummer te blokkeren, contacteer ons via onze chat tijdens de openingsuren (elke dag van 8u tot 22u, ook tijdens het weekend) of via het gratis nummer 0800 95 95 5 (buiten de openingsuren). Ben je in het buitenland? Contacteer ons op + 32 495 95 95 00.

Van zodra je ons op de hoogte brengt van het verlies of diefstal van je simkaart, blokkeren we hem meteen om misbruik tegen te gaan.

Belangrijk: je simkaart wordt geblokkeerd, maar je abonnement blijft actief.

Eens je simkaart geblokkeerd is, kan je erg gemakkelijk een nieuwe aanvragen. Daarvoor heb je twee mogelijkheden:

  • Online in je My hey!. Je kan je nieuwe simkaart gemakkelijk bestellen in de tab "Mijn toestellen".
  • Via onze medewerkers op de Chat Support die voor je klaar staan

Je ontvangt je nieuwe kaart binnen enkele werkdagen met de post. Vervolgens kan je hem meteen online activeren in je My hey!-account. Deze dienst is volledig gratis.

Heb je je toestel teruggevonden? Top 😀  Contacteer ons dan ook via de chat en we activeren je nummer meteen.

Goed om te weten:

  • Je nieuwe simkaart is uiteraard gratis.
  • Je behoudt je nummer.
  • De voordelen van je tariefplan blijven dezelfde.
  • Je nieuwe simkaart is klaar voor gebruik.

2. Mijn smartphone blokkeren

We kunnen er ook voor zorgen dat je toestel geblokkeerd wordt. De dief kan vanaf dan niets meer met je toestel doen, ook al gebruikt hij een andere simkaart (van een ander netwerk). Hier voor kan je ons via onze chat-diensten bereiken. We hebben hiervoor wel het IMEI nummer nodig. Dit is de seriecode van je smartphone. Je vindt deze terug op de verpakking van je toestel of op het waarborgdocument.

Vond je je antwoord?

Wat was er mis?

Vertel ons waarom het niet hielp en hoe we het beter kunnen doen?