Alles weten over je factuur ?

Je factuur bevat een massa informatie. Maar waar komen al die kosten van? We vertellen je alles !

Is je eerste factuur hoger dan verwacht ?

Dat is normaal want je betaalt het forfait voor je abonnement altijd een maand vooruit.

Bijvoorbeeld : Wanneer je een abonnement start op 10 mei en je factuurdatum is 15 mei, dan zijn de eerste dagen van 10 tot 14 mei gratis, maar je betaalt wel al het forfait voor de komende periode van 15 mei tot 14 juni.

Je hebt recent je tarief veranderd ?

Je heb pas je tarief aangepast en je abonnementskosten lijken hoger ? Geen paniek, dat is omdat de eerste factuur na een verandering meer dan één maand dekt.

De abonnementskosten zijn steeds vooruit betaald, maar je aanpassing doen we zodra je ze vraagt. Die gebeurt dus vaak tijdens een periode waarvoor je al betaald had.

Je krijgt dan een krediet voor de resterende dagen van je oude abonnement die je niet meer kon gebruiken. Deze dagen worden opnieuw aangerekend aan de prijs van je nieuwe abonnement. 

Meer info en een voorbeeld vind je hier !

Verschijnen er kosten buiten forfait op je factuur ?

De kosten buiten forfait gaan over alles dat niet inbegrepen is in je abonnement en dat wordt aangerekend bovenop je abonnentskosten, zoals bijvoorbeeld : 

  • Bellen of surfen bovenop wat inbegrepen is in je forfait
  • Bellen, sms sturen, surfen en oproepen ontvangen in landen buiten de EU
  • Bellen naar dienstnummers zoals 0900 en 0909 nummers
  • Multimedia : betalende premium nummers (zoals de parking sms, bustickets van  De Lijn,...)
  • Multimedia : aankopen via je factuur

Administratieve kosten gelinkt aan herinneringen voor onbetaalde facturen kunnen ook een hoger bedrag van je factuur verklaren.

1e herinnering Gratis
2e herinnering 10 €
3e herinnering 10 €
4e herinnering (in gebreke stelling) Gratis

 

  • De eerste herinnering wordt verstuurd via sms, e-mail of brief. 
  • De 2e herinnering wordt verstuurd via e-mail of brief.
  • De 3e herinnering wordt verstuurd via sms, e-mail of brief.
  • De 4e en laatste waarschuwing voor opschorting van je abonnement wordt verstuurd via e-mail of brief

Je laatste factuur begrijpen ?

We vinden het jammer dat je ons wou verlaten. Heb je je abonnement in de loop van de laatste maand stopgezet? De abonnementskosten die je vooruitbetaald had worden terugbetaald met een krediet op je volgende factuur. 

Wil je deze teruggestort krijgen ? Je moet het enkel even vragen via onze webchat.

Vond je je antwoord?

Wat was er mis?

Vertel ons waarom het niet hielp en hoe we het beter kunnen doen?